گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: استان قزوین با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی متعدد خود از داشتن آب آشامیدنی سالم محروم شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور صبح امروز در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی متعدد خود از داشتن آب آشامیدنی سالم محروم شده و البته این مشکل ناشی از عملکرد مدیران گذشته است.
استان قزوین از داشتن آب سالم محروم است
 
وی با اشاره به انتقال سهمیه آب قزوین از سد طالقان به پایتخت اضافه کرد: همین موضوع سبب محرومیت استان قزوین از آب گوارای طالقان شد و البته در سالیان اخیر تلاش‌هایی برای انتقال دوباره آب طالقان به استان به ویژه در حوزه کشاورزی انجام شده است.
 
جمالی‌پور ادامه داد: با تلاش‌های صورت‌گرفته در 2 سال اخیر انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی شاهد آب‌رسانی به آبیک باشیم.
 
وی یادآور شد: البته در کنار انتقال آب به آبیک که وضعیت بحرانی دارد، انتقال آب طالقان به شهرستان قزوین و 13 شهر دیگر استان قزوین هم برنامه‌ریزی شده و اجرای این پروژه در مرحله برگزاری فراخوان مناقصه است که اگر به مرحله اجرا برسد، 14 شهر و 194 روستای استان قزوین از نعمت آب گوارای سد طالقان بهره خواهند برد.
 
 
 
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنانش فرسودگی ساختمان‌های اداری و سازمانی را از دیگر مشکلات استان قزوین دانست و گفت: بنا داریم در دولت سیزدهم مجوزهای لازم را از مرکز گرفته و این ساختمان‌ها را نوسازی کنیم.
 
جمالی‌پور افزود: البته در بخش نیروی انسانی هم با کمبودهایی روبه‌رو شدیم که امیدواریم با حضور قوه قضائیه هم برای ارتقای سطح ظرفیت‌های قضایی استان به ویژه در حوزه تامین ساختمان‌های دادگستری مساعدت‌های لازم انجام شود.
 
وی ادامه داد: همچنین باید شرایط بهتری برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود و در حوزه زراعی هم باید بهره‌برداری بهینه‌تری از آب و خاک داشته باشیم.