آب روستاهای شهرستان دنا سالم است/ تکذیب یک ادعا

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب همه روستاهای شهرستان دنا و بخش پاتاوه سالم و بهداشتی است.

علی محمد غریبی افزود: در روزهای اخیر یکی از رسانه ها با انتشار تصاویری از لاشه جانور سلاخی و رها شده در چشمه ای در نزدیکی روستای ‌ده شیخ بخش پاتاوه مدعی به خطر افتادن سلامت آب شرب مردم شد.
وی تصریح کرد: این چشمه که بدون حفاظ و حریم های بهداشتی است مورد استفاده شرکت آبفا نبوده و هیچ گونه استفاده شرب از آن انجام نمی شود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آب روستای ده شیخ و دیگر روستاهای بخش پاتاوه و شهرستان دنا از محل منابع آبی تحت الارضی و سطح الارضی حفاظت شده و سالم تأمین می‌شود.
غریبی ادامه داد: همه آب استحصال و برداشت شده در ادامه با انتقال، ذخیره، گندزدایی و با اطمینان کامل از سلامت آن با نظارت مراکز بهداشتی در شبکه های توزیع آب به مردم عرضه می شود.
وی عنوان کرد: امور آب و فاضلاب شهرستان دنا با هیچ شرطی استفاده از این چشمه را جهت شرب توصیه نمی‌کند چرا که بهداشتی نبوده و خطرات زیست محیطی و بهداشتی برای اهالی به دنبال دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آنچه برای آبفا مهم و خط قرمز است تأمین و توزیع آب شرب با کیفیت و بهداشتی است که این مسأله از کمیت آب نیز بسیار مهم تر است و تا حصول اطمینان کامل از وضعیت سلامت و بهداشت آب، اقدام به عرضه آب نمی‌شود و به ساکنین شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا بویژه در بخش پاتاوه نیز اطمینان خاطر می دهیم آب شرب همه مشترکین شهری و روستایی شهرستان دنا سالم و بهداشتی است.