۷ مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجراست

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آب وفاضلاب استان چهارمحال وبختیاری گفت: در حال اجرای ۷ مجتمع آبرسانی روستایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مراد محمودی افزود: تامین آب شرب جامعه روستایی استان چهارمحال و بختیاری از ۲۴۳ منبع تامین می شود که شامل ۱۶۸ حلقه چاه ، ۵۸ دهنه چشمه ، ۷ رشته قنات و ۱۰ مورد برداشت از آبهای سطحی هست.

مهندس محمودی گفت: افتخار سقایی ۸۷/۸۷ درصد از روستائیان شریف هم استانی در ۶۳۲ روستای استان چهارمحال و بختیاری بر عهده ماست که امیدواریم با لطف و عنایت خداوند متعال بتوانیم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

     وی افزود: آب استحصال شده از منابع ذکر شده با ۱۸۴۷ کیلومتر خط انتقال به ۴۳۰ مخزن ذخیره با حجم ۹۶۳۵۰ متر مکعب منتقل و ذخیره می شود تا پس از گندزدایی در راستای تامین آب سالم عزیزان ساکن در مناطق روستایی استان از طریق ۳۴۳۲ کیلومتر شبکه توزیع در دسترس این عزیزان قرار گیرد.

  نامبرده از سال زراعی گذشته به عنوان کم بارش ترین سال در ۵۰ سال گذشته نام برد و گفت: آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستا که به صورت روزانه در حال افزایش هستند لزوم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف این ماده بدون جایگزین را بیش از پیش نموده که امیدواریم با همراهی مردم هم چون گذشته نتیجه بخش باشد.

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا از اصلاح ۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب در جهت جلوگیری از هدر رفت آب ، حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه و اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال جهت تامین آب آشامیدنی روستائیان خبر داد.

مهندس محمودی در پایان گفت: با اعتبار مصوب ۲۶۵ میلیارد تومانی شامل ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۸۵ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی در حال اجرای ۷ مجتمع آبرسانی روستایی و ۱۹ پروژه تامین آب تک روستایی هستیم که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم پروژه های مذکور را به سر انجام برسانیم.