پویش تامین آب شرب پایدار بانه آغاز شد

سنندج- ایرنا- مدیر عامل انجمن مردمی محیط زیست بانه ( پاژین) گفت: طرح پویش تامین آب شرب پایدار این شهر با جمع‌آوری امضاء در پارک ۱۵ خرداد آغاز شد.

حامد اسراری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن پاژین برای برگزاری این پویش مردمی که یکی از خواسته های مهم مردم این شهر است از فرمانداری بانه مجوز دریافت کرد و از طریق این پویش خواستار حل مشکلات آب بانه شدیم.

وی اضافه کرد: شهرستان بانه از سه سد سردشت، چراغ ویس و شهید کاظمی بوکان حق آبه دارد و ۲۴۰ هکتار از زمین های بخش نمشیر زیر آب سد سردشت رفته در واقع ۳۰ درصد از آب این سد در بانه تامین می شود.

اسراری با بیان اینکه مردم بانه از آب سالم و بهداشتی محروم هستند ادامه داد: در صورتی که حق آبه مردم شهرستان بانه از این سدها تامین شود مشکل آب بانه حل می شود.

وی با اشاره به استقبال مردم این شهر از پویش تامین آب پایدار بانه گفت: تاکنون سه هزار امضاء جمع آوری شده و این پویش یک هفته ادامه دارد که از همه شهروندان درخواست می کنیم نسبت به این حق خود مسوولیت پذیر باشند.

اسرار ادامه داد: بسیاری از مردم بانه در یک شبانه روز تنها یک ساعت آب دارند یا برخی از محلات آب ندارند بنابراین باید از حق آبه خود برخودار شوند.

مدیر عامل انجمن محیط زیستی پاژین بانه با اشاره به بهره برداری نامناسب از چشمه ها و آبهای جاری اظهار داشت: بهره برداری نامناسب باعث شده که اکوسیستم منطقه تغییر کند و بسیاری از حیوانات و خزندگان این منطقه به دلیل کم آبی از بین رفتند.

وی افزود: یکی از پیام های این پویش مردمی این است که از آقای رییس جمهور که نسبت به تک تک افراد جامعه احساس مسوولیت می کند درخواست می کنیم باتوجه به منابع آبی زیادی که داریم براساس قانون نسبت به تامین حق آبه مردم بانه اقدام کنند.