x تبلیغات
آب سالم

‌بهره‌مندی ۱۲۰ روستای الیگودرز از آب شرب سالم

 

‌بهره‌مندی ۱۲۰ روستای الیگودرز از آب شرب سالم

‌فرماندار الیگودرز از بهره‌مندی ۱۲۰ روستای شهرستان از آب شرب سالم خبر داد.

 ماشااله نعمتی با بیان اینکه از مجموع ۴۳۷ روستای شهرستان الیگودرز ۱۲۰ روستا تحت پوشش شرکت آب وفاضلاب قرار دارند گفت: روستاهایی که تحت پوشش آب و فاضلاب شهرستان هستند این شرکت موظف به ارائه خدمات به مشترکین است که در مواقع بحرانی آبرسانی به این تعداد روستا با تانکر انجام شد.

فرماندار الیگودرز تصریح کرد: همچنین ۱۲۷ روستا نیز دارای زیرساخت‌های لازم نظیر شبکه، مخزن، خط انتقال است که روستائیان در صورت خرید انشعاب از خدمات سازمان آبفا بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری لرستان مابقی روستاها که زیرساخت‌های لازم نظیر شبکه، مخزن خط انتقال و ... را ندارند به منظور آماده شدن این زیرساخت‌ها تامین اعتبار خواهد شد.

فرماندار خطاب به بخشداران گفت: روستاهایی که زیرساخت لازم جهت خدمات آب را دارند اطلاع رسانی لازم به اهالی روستا جهت خرید انشعاب آب انجام شود.

آلودگی آب شرب روستای «سرکانه عباس‌آباد» خرم‌آباد/ ۱۳ نفر راهی بیمارستان شدند

 

آلودگی آب شرب روستای «سرکانه عباس‌آباد» خرم‌آباد/ 13 نفر راهی بیمارستان شدند

گروه استان‌ها- معاون استاندار لرستان گفت: ۱۳ نفر از اهالی روستای سرکانه عباس‌آباد«تکانه‌گله‌دار» از توابع شهرستان خرم‌آباد به دلیل آلودگی آب شرب در بیمارستان بستری شدند.

محمود ثمینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در رابطه با مسموم شدن آب شرب یکی از روستاهای خرم‌آباد اظهارداشت: شب گذشته  افرادی ناشناس به دلیل اختلافات محلی قبلی در روستای سرکانه عباس‌آباد «تکانه‌گله‌دار» از توابع شهرستان خرم‌آباد آب شرب روستا را مسموم کردند.

وی افزود: متاسفانه بر اثر مسمومیت آب شرب روستای مذکور تاکنون 13 نفر از اهالی روستا در بیمارستان بستری شده‌اند اما حال  عمومی آنها خوب گزارش شده است. 

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه بلافاصله پس  از اطلاع  از این حادثه نیروی انتظامی به محل اعزام شد عنوان کرد: جهت استفاده مردم از آب شرب سالم از طریق تانکر به این روستا آب رسانی شده است.

روستای گویجه قلعه

 روستای گویچه قلعه، آب‌ و هوایی بسیار دلپذیر دارد و مردمی که در آن‌ جا زندگی می‌ کنند، بسیار مهمان‌ نواز هستند. همان‌ طور که گفته شد، در این روستا یک قلعه جذاب و تاریخی وجود دارد که ابعاد کوچکی دارد. در واقع این قلعه حاصل توده‌ هایی طبیعی است و انسان‌ ها فقط با استفاده از سنگ‌ های بزرگ، راه‌ های آن را به بیرون متصل کرده‌ اند. داخل این قلعه یک در بزرگ وجود دارد و در بالای آن نیز آب‌ انباری بسیار زیبا وجود دارد. داخل این آب انبار، یک چشمه‌ خروشان نیز وجود دارد که آب های از دست رفته را جایگزین می‌کند. شما می‌توانید به راحتی از سایت مستر بلیط، هر گونه بلیطی که خواستید را برای خود و خانواده تان تهیه نمایید و به این منطقه سفر کنید. مردم این روستا درآمدشان را از دام‌ ها و محصولات دامی به دست می‌ آورند و اکثرا به شغل دامپروری مشغول هستند. زبان اصلی مردم روستای بی نظیر قلعه گویجه، ترکی آذربایجانی است اما بیشتر آن‌ ها به زبان فارسی نیز تسلط دارند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

روستای گویجه قلعه یکی از فوق‌ العاده‌ ترین روستاهای هشترود است که زیبایی منحصر به‌ فردی دارد و در آن مکان‌ های دیدنی زیادی وجود دارد. از این‌ رو هر ساله افراد زیادی بلیط اتوبوس هشترود را تهیه می‌ کنند و به دیدن این مکان رؤیایی می‌ روند. هشترود یکی از شهر‌های معروف جنوبی در استان آذربایجان شرقی است که در آن 8 رود با نام های قره قیه، قرانقو، اجیرلو، آیدوغموش، آجی‌ چای، لیلان چای، قلعه‌ چای و قوری چای وجود دارد. به همین علت است که نام آن را هشترود، گذاشته اند. در روستای گویجه قلعه، یک قلعه بسیار جالب وجود دارد که نام آن را از سنگ‌ های سبز رنگی که در منطقه وجود دارد، گرفته‌ اند. این روستا در بین کوه‌ های بلند و برفی جای گرفته‌ است که سرسبزی و جذابیت خاصی دارند.

 

https://mrbilit.com/mag/gowijeh-qaleh-village/

 

بو و طعم بد آب در بجنورد؛ مسئولان دولت سابق فقط «وعده» دادند

گروه استان‌ها- مدت‌ها است بو وطعم آب شرب در بسیاری از مناطق استان خراسان شمالی بسیار غیر قابل تحمل شده و مسئولان دولت سابق علی رغم اذعان به این مشکل٬ فقط به مردم وعده داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد ،یکی از حقوق شهروندان دسترسی به آب آشامیدنی سالم است به طوری که مردم به طور مستمر و روزانه جهت مصارف شخصی و خانگی دسترسی آسان به آب را داشته و تبعیضی بین شهروندان در خصوص وجود نداشته باشد.
بو و طعم بد آب در بجنورد؛ مسئولان دولت سابق فقط «وعده» دادند
مباحثی همچنین کیفیت، کمیت، عدم تبعیض و دسترسی به آب از جمله مسائلی است که نارضایتی شهروندان و مردم را در خصوص دسترسی به آب و مصرف آن در بر دارد که مسئولین حوزه آب در هر استان و شهرستان موظف هستند که آب آشامیدنی سالم، باکیفیت و استاندارد را تحویل مشترکین خود دهند.
 
در این میان چند هفته‌ای است که آب شرب شهر بجنورد در برخی از مناطق بو و طعم نامطلوبی پیدا کرده و بسیاری از مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان نارضایتی خود را نسبت به این موضوع اعلام د

ذخیره آب سد اکباتان در حال اتمام است/ کاهش فشار آب در همدان

 

ذخیره آب سد اکباتان در حال اتمام است/ کاهش فشار آب در همدان

ایسنا/همدان معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از برنامه مدیریت مصرف آب، مخازن شبکه آب شرب شهر خبر داد و گفت: از فردا ۴ آبان‌ماه در ساعاتی افت فشار آب را در همدان، شاهد هستیم.

حمیدرضا نیکداد ۳ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ذخیره سد در روزهای پایانی خود است و ظرف مدت کوتاهی، منبع آبی سد را از دست می دهیم و نهایت تا اواخر آبان در سد اکباتان، آب داشته باشیم.

نیکداد تصریح کرد: هواشناسی اخبار خوبی به ما نداده و ناچار هستیم منابع خود را حفظ کنیم و با توجه به شرایط آبی تصمیم گرفتیم مدیریت مصرف را از شب به روز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت به معنای قطعی نیست و هر منطقه بیش از سه ساعت، دچار افت فشار نخواهد شد و این برنامه از فردا تا پایان هفته آتی، اجرا خواهد شد.

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه شبکه ما خالی نمی‌شود و فقط افت فشار داریم، خاطرنشان کرد: برای این سه ساعت، لازم نیست آب ذخیره کنیم و باید بتوانیم مصرف آب را به نحو درستی مدیریت کنیم. 

نیکداد در رابطه با سیستم گرمایشی پکیج که وابسته به آب است، گفت: پکیج یک سیکل بسته است و آب آن  تخلیه نمی‌شود بنابراین کاهش فشار آب، تاثیری آنچنانی ندارد و کار خود را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه سال آبی گذشته با کاهش بارش، سال آبی خوبی نبود، اظهار کرد: این خشکسالی در ۵۳ سال اخیر بی سابقه بود کاهش ۴۲ درصدی بارش را در سال آبی گذشته، داشتیم. 

معاون نظارت و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آب‌رسانی سیار به ۸۴ روستا، تصریح کرد: در حال حاضر، مشکل اساسی در شهر همدان است. 

نیکداد توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰ درصد منابع آب را از سد برداشتیم و اگر سد را از دست بدهیم شرایط بحرانی است بنابراین از انتهای سال ۹۹، جلسات مدیریت بحران را آغاز کردیم و از اردیبهشت‌ماه مدیریت فشار را در شهرها آغاز کردیم و از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح کاهش فشار داشتیم‌ و الان ۵۳ درصد مصرف را از سد، برداشت می‌کنیم.

آب خلیج فارس به استان فارس می‌رسد

 

آب خلیج فارس به استان فارس می‌رسد

وزیر نیرو یکی از راهکارهای تأمین آب استان فارس را در استفاده از خلیج فارس عنوان کرد و گفت: تأمین آب سالم و پایدار استان فارس از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است.

 به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان که دیروز پنجشنبه ۲۲ مهر همراه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان فارس سفر کرده بود، پس از بازدید پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان کازرون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای پروژه‌ها در شهرستان کازرون کند بوده و علی‌رغم شروع این پروژه‌ها در سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.
وی با اشاره به پروژه سد نرگسی در شهرستان کازرون اضافه کرد: سد نرگسی جزو سدهای مهم استان فارس محسوب شده و نقش کلیدی برای شهرستان کازرون از نظر تأمین آب کشاورزی، شرب و صنعت دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر سد نرگسی حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد این سد حداکثر تا پایان سال آینده به مرحله آبگیری برسد و به مرور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم در خصوص سد نرگسی، اجرای شبکه آبیاری است که این مهم نیز تا پایان سال آینده به صورت خط اجرا خواهد شد و آب موردنیاز برای شهر و زمین‌های کشاورزی تأمین می‌شود.

محرابیان با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب کازرون تصریح کرد: بخشی از این شبکه اجرا شده و در حال نزدیک به مراحل پایانی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همت مدیران و پیمانکار پروژه تا چند ماه آینده بهره‌برداری از این پروژه آغاز شود.

وزیر نیرو در خصوص پروژه انتقال آب دریای خلیج فارس به استان فارس نیز یادآور شد: یکی از رویکردهای مهم در این دوره انتقال آب فلات مرکزی و استان‌هایی است که فاقد آب مطمئن به‌ویژه بخش صنعت و شرب هستند. یکی از این راهکارها تأمین این آب از دریای خلیج فارس است.

محرابیان گفت: استان فارس جزو استان‌هایی است که تخصیص برای آن صادر شده است. طبق جلسات برگزار شده در تهران، میزان تخصیص استان را افزایش دادیم. تخصیص آب به ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرد و قرار شد در سه کریدور غربی، شرقی و میانی کار را به‌صورت سریع انجام دهند.

کاروان «نذر آب ۴» به شهرستان سربیشه رسید

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح نذر آب ۴ برای کاهش آلام آسیب دیدگان از خشکسالی و بی آبی در شهرستان سربیشه خبر داد.

 

 محمدرضا رضایی در آیین رونمایی از هدایای خیران خراسان رضوی گفت: طرحکاروان «نذر آب ۴» به شهرستان سربیشه رسید «نذرآب ۴» مانند سال‌های گذشته در مناطق کمتر برخوردار و درگیر با تنش آبی اجرا شده و هلال‌احمر در این مناطق خدمات معیشت محور، سلامت‌محور و تأمین آب آشامیدنی سالم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه هدف از انجام طرح «نذرآب ۴»، تأمین آب پایدار با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیران است، افزود: کاروان نذر آب برای چهارمین سال متوالی امروز در شهرستان سربیشه به همت خیران خراسان رضوی در حال اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان روستا‌های سربیشه خبر داد و گفت: ارزش ریالی هر بسته ۴۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه ۱۹۰ بسته تحصیلی ویژه دانش آموزان نیز در راستای اجرای این طرح در مناطق محروم شهرستان سربیشه توزیع شده است، افزود: ارزش هر بسته تحصیلی ۳۰۰ هزار تومان است.

رضایی با اشاره به توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی شامل مایع ضد عفونی و ماسک هر کدام به ارزش ۵۰ هزار تومان، گفت: ۱۳ تانکر ذخیره آب در مجموع به حجم ۳۰ هزار و ۵۰۰ لیتر نیز در روستا‌های مرزی شهرستان توزیع می‌شود.

به گفته وی در مجموع در دو هفته آینده مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در راستای برنامه‌های متفاوت توسط خیرین استان خراسان رضوی در روستا‌های محروم شهرستان سربیشه هزینه می‌شود.

وی افزود: همچنین در خصوص لوله گذاری آب شرب مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان توسط خیران خراسان رضوی در روستای کلاته بلوچ پیش بینی شده است.

معجزه ی باورنکردنی نوشیدن آب گرم با معده خالی

 

خبرگزاری صدا و سیما : محققان معتقدند که به جای مصرف آب خنک بهتر است آب گرم و ولرم مصرف کنید تا بدن سالم‌تری داشته باشید.
معجزه ی باورنکردنی نوشیدن آب گرم با معده خالی

فواید نوشیدن آب گرم شامل موارد زیر است:

نوشیدن آب گرم برای بهبود گوارش بسیار مفید است. آب گرم به تجزیه غذا در معده کمک می‌کند. آب گرم به بدن در خلاص‌شدن از شر اسید اضافی معده و خنثی‌سازی شیره‌های گوارشی کمک می‌کند. افرادی که از گوارش ضعیف رنج می‌برند می‌توانند نوشیدن یک لیوان آب گرم در ابتدا و انتهای روز را مد نظر قرار دهند.

 

 

نوشیدن منظم آب گرم با معده خالی می‌تواند به تنظیم حرکات روده و مبارزه با یبوست کمک کند. برای افزایش فواید می‌توانید مقداری عسل یا آب لیمو به آب گرم اضافه کنید.

گلودرد یک مشکل شایع است که با درد و سوزش گلو توصیف می‌شود و به واسطه عفونت سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شکل می‌گیرد. نوشیدن آب گرم گلودرد را تسکین می‌دهد و احساس راحتی بیشتری را در فرد ایجاد می‌کند. آب گرم به حل کردن مخاط غلیظ و حذف آن از دستگاه تنفسی کمک می‌کند.

نوشیدن آب گرم درمان طبیعی خوبی برای گرفتگی بینی محسوب می‌شود. آب گرم به پاکسازی حفره‌های بینی کمک می‌کند.

افرادی که یک رژیم غذایی سخت و برنامه ورزشی منظم را برای کاهش وزن دنبال می‌کنند می‌توانند از فواید نوشیدن آب گرم به جای آب سرد بهره‌مند شوند. آب گرم دمای مرکزی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط نرخ سوخت و ساز را افزایش می‌دهد.

نوشیدن آب گرم می‌تواند به پاکسازی بدن از طریق تخلیه سموم مضر کمک کند. هنگامی که چند لیوان آب گرم در روز می‌نوشید، این کار به افزایش دمای بدن منجر می‌شود. از این رو میزان تعریق برای خنک‌سازی بدن افزایش می‌یابد. تعریق به تخلیه سموم از بدن کمک می‌کند.

نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی‌ها از بدن کمک می‌کند.

نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل‌شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.

۷ مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجراست

 

۷ مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجراست

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آب وفاضلاب استان چهارمحال وبختیاری گفت: در حال اجرای ۷ مجتمع آبرسانی روستایی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مراد محمودی افزود: تامین آب شرب جامعه روستایی استان چهارمحال و بختیاری از ۲۴۳ منبع تامین می شود که شامل ۱۶۸ حلقه چاه ، ۵۸ دهنه چشمه ، ۷ رشته قنات و ۱۰ مورد برداشت از آبهای سطحی هست.

مهندس محمودی گفت: افتخار سقایی ۸۷/۸۷ درصد از روستائیان شریف هم استانی در ۶۳۲ روستای استان چهارمحال و بختیاری بر عهده ماست که امیدواریم با لطف و عنایت خداوند متعال بتوانیم این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

     وی افزود: آب استحصال شده از منابع ذکر شده با ۱۸۴۷ کیلومتر خط انتقال به ۴۳۰ مخزن ذخیره با حجم ۹۶۳۵۰ متر مکعب منتقل و ذخیره می شود تا پس از گندزدایی در راستای تامین آب سالم عزیزان ساکن در مناطق روستایی استان از طریق ۳۴۳۲ کیلومتر شبکه توزیع در دسترس این عزیزان قرار گیرد.

  نامبرده از سال زراعی گذشته به عنوان کم بارش ترین سال در ۵۰ سال گذشته نام برد و گفت: آبرسانی سیار به ۱۰۰ روستا که به صورت روزانه در حال افزایش هستند لزوم مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف این ماده بدون جایگزین را بیش از پیش نموده که امیدواریم با همراهی مردم هم چون گذشته نتیجه بخش باشد.

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا از اصلاح ۴۰ کیلومتر از شبکه فرسوده آب در جهت جلوگیری از هدر رفت آب ، حفر و تجهیز ۲۵ حلقه چاه و اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال جهت تامین آب آشامیدنی روستائیان خبر داد.

مهندس محمودی در پایان گفت: با اعتبار مصوب ۲۶۵ میلیارد تومانی شامل ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ۱۸۵ میلیارد تومان از اعتبارات محرومیت زدایی در حال اجرای ۷ مجتمع آبرسانی روستایی و ۱۹ پروژه تامین آب تک روستایی هستیم که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات بتوانیم پروژه های مذکور را به سر انجام برسانیم.

آب روستاهای شهرستان دنا سالم است/ تکذیب یک ادعا

 

آب روستاهای شهرستان دنا سالم است/ تکذیب یک ادعا

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب همه روستاهای شهرستان دنا و بخش پاتاوه سالم و بهداشتی است.

علی محمد غریبی افزود: در روزهای اخیر یکی از رسانه ها با انتشار تصاویری از لاشه جانور سلاخی و رها شده در چشمه ای در نزدیکی روستای ‌ده شیخ بخش پاتاوه مدعی به خطر افتادن سلامت آب شرب مردم شد.
وی تصریح کرد: این چشمه که بدون حفاظ و حریم های بهداشتی است مورد استفاده شرکت آبفا نبوده و هیچ گونه استفاده شرب از آن انجام نمی شود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آب روستای ده شیخ و دیگر روستاهای بخش پاتاوه و شهرستان دنا از محل منابع آبی تحت الارضی و سطح الارضی حفاظت شده و سالم تأمین می‌شود.
غریبی ادامه داد: همه آب استحصال و برداشت شده در ادامه با انتقال، ذخیره، گندزدایی و با اطمینان کامل از سلامت آن با نظارت مراکز بهداشتی در شبکه های توزیع آب به مردم عرضه می شود.
وی عنوان کرد: امور آب و فاضلاب شهرستان دنا با هیچ شرطی استفاده از این چشمه را جهت شرب توصیه نمی‌کند چرا که بهداشتی نبوده و خطرات زیست محیطی و بهداشتی برای اهالی به دنبال دارد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آنچه برای آبفا مهم و خط قرمز است تأمین و توزیع آب شرب با کیفیت و بهداشتی است که این مسأله از کمیت آب نیز بسیار مهم تر است و تا حصول اطمینان کامل از وضعیت سلامت و بهداشت آب، اقدام به عرضه آب نمی‌شود و به ساکنین شهر سی سخت و روستاهای شهرستان دنا بویژه در بخش پاتاوه نیز اطمینان خاطر می دهیم آب شرب همه مشترکین شهری و روستایی شهرستان دنا سالم و بهداشتی است.

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد